SECOND TRACK

Brand Identity Development

FEB - APR 2024.

Secondtrack is the first used vinyl trading platform in Korea. Recognized the weak QC phenomenon that was emerging as a weakness in the industry and developed a business with strengths in inspection and CS to improve it, and successfully improved the perception of used record trading with differentiated trading procedures and transparent transaction certification.


Moreover, inspired by the vinyl cultures of the U.S. and Japan, Second Track goes beyond record distribution and production to offer a wide range of vinyl culture content, including exhibitions, performances, multi-cultural spaces, and fashion. They are preparing to expand in both online and offline areas.


While redefining and expanding the endless possibilities of music, such as artist IP and label businesses, into a ‘vinyl culture-based lifestyle brand,’ we aim to develop a visual language that establishes a distinctive identity. Second Track’s ultimate goal is to reinterpret vinyl culture, extend it into various lifestyle areas, and provide unique experiences to music lovers.

세컨드트랙은 국내 최초 중고 바이닐 음반 거래 플랫폼입니다. 세컨드 트랙은 업계에서 약점으로 떠오르던 미비한 QC 현상을 인지하고 이를 개선하기 위해 검수 및 CS에 강점을 두어 비즈니스를 전개하고 차별화된 거래 절차와 투명한 거래 인증으로 중고 음반 거래에 대한 인식을 성공적으로 개선했습니다.


나아가, 미국과 일본의 바이닐 문화에서 영감을 받은 세컨드트랙은 음반 유통/제작을 넘어 전시, 공연, 복합문화공간, 패션 등 경계를 넘나드는 감각적인 바이닐 컬쳐 콘텐츠를 제공하며 온/오프라인 영역에서의 확장을 준비하고 있습니다.


아티스트 IP와 레이블 비즈니스 등 음악의 무한한 가능성을 ‘바이닐 문화 기반 라이프스타일 브랜드’로 재정의하고 확장해 나가는 가운데, 우리는 차별화된 정체성을 확립할 시각 언어를 개발하고자 합니다. 세컨드트랙의 궁극적인 목표는 바이닐 문화를 새롭게 해석하고, 다양한 라이프스타일 영역으로 확장하여, 음악을 사랑하는 이들에게 특별한 경험을 선사해나가는 것입니다.

Typeface

The designated typeface for the second track is the ‘ANISETTE STD’ typeface with variable widths. Depending on the way it is written, a typeface with two different widths can create elastic sculpture in a single font, and it performs well in title copy and visual typefaces with all capitalization.

세컨드 트랙의 서체는 가변적인 장폭을 가진 ‘ANISETTE Std’ 서체로 지정합니다. 기재 방식에 따라 두가지 장폭으로 구성된 서체는 하나의 글꼴에서 탄력적인 조형을 만들 수 있으며, 모든 글꼴이 대문자로 구성되어 타이틀 카피 및 비주얼 서체로 활용시 효과적인 퍼포먼스를 기대할 수 있습니다.

SECOND TRACK
Brand Identity Development

BX Design

Tomnick.Inc


Strategy Director

Kim Dong Wan [Tom]


Creative Director

Hong Hyun Doo [Nick]


BX Designer

An Ye Seul [Anne]

Kim Sol Hee [Sol]

Hwang Sun Wook [Sun]



Client

Secondtrack


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